کانادا, ویزا

سابقه سفر ویزای کانادا

آیا تا به حال با موضوعی به نام سابقه سفر یا همان Travel history روبرو شده‌اید؟ آیا میدانید که این فاکتور چه تاثیری در میزان موفقیت اخذ ویزا کانادا دارد؟ اگر تا به حال به روند سفرهای خارجی خود توجه نکرده و چندان سابقه سفر را برای اخذ انواع ویزای معتبر دنیا و مهاجرت به خارج از کشور جدی نگرفته‌اید، با این مطلب ویزاتو همراه شوید.

سابقه سفر مورد نیاز ویزا کانادا

موضوع سابقه سفر از آن دسته فاکتورهایی است که همانند یک راز مگو در بسیاری مواقع به آن اشاره نمی‌شود، اما با این حال در پروسه اخذ ویزا از کشورهای معتبر دنیا مثل کانادا، انگلیس، آمریکا یا استرالیا تاثیر فراوانی داشته و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت!

این احتمال وجود دارد که شما هم به مانند خیلی از ایرانیان دارای سابقه سفر به کشورهای همسایه و نزدیک به ایران مثل ترکیه، آذربایجان، امارات و یا گرجستان باشید و به طور پیش‌فرض اینطور فکر کنید که در مورد فاکتور سابقه سفر ضعفی نداشته و می‌توانید بدون هیچ نگرانی برای ویزای کانادا به طور شخصی و یا از طریق ویزاتو اقدام کنید.

اما حقیقت ماجرا این است که از نگاه افسرهای مهاجرتی و مرزی کشورهای معتبری مثل کانادا و یا آمریکا، تمبر و برچسب ویزای کشورهای نامبرده در بالا، ارزش و اعتبار چندانی نداشته و اغلب داشتن سوابق سفر به کشورهای اروپایی حوزه شنگن و یا کشورهایی نظیر ژاپن و یا انگلیس به شما در امر اخذ ویزا کانادا کمک خواهد کرد.

موضوع سابقه سفر مورد نیاز کانادا ارتباط تنگاتنگی با وزن و اعتبار برچسب ویزای هر کشور و میزان سختی پروسه دریافت آن دارد.

اینکه چندین و چندبار مهر و ویزای کشورهایی مثل روسیه، ترکیه، گرجستان، امارات، ارمنستان و موارد این چنینی در گذرنامه شما درج شده باشد، اعتبار خاصی از لحاظ سابقه سفر به پاسپورت شما اضافه نکرده و ممکن است شما را با مشکل روبرو کند.

از نگاه افسر ویزای مهاجرت و اخذ ویزا کانادا، درخواست ویزا توریستی کانادا (و یا سایر انواع ویزای کانادا) برای فردی که تا به حال پای خود را از قاره آسیا بیرون نگذاشته و با چالش دریافت ویزا از کشورهای سختگیر دنیا مثل استرالیا، کره جنوبی و یا حوزه شنگن روبرو نشده، در اغلب موارد شک برانگیز بوده و امتیاز منفی محسوب می‌شود.

چنانچه بخواهید به طور شخصی به وب‌سایت Canada.ca مراجعه کرده و برای یکی از انواع ویزا کانادا اقدام کنید، به احتمال خیلی زیاد با جزئیاتی در رابطه با تراول هیستوری و سابقه سفر روبرو نمی‌شوید، چون بسیاری از مردم دنیا دارای پاسپورت معتبرتری به نسبت ایران بوده و با چالش‌های زیادی برای درخواست ویزای کانادا روبرو نمی‌شوند.

ولی این موضوع برای شهروندان ایرانی صدق نکرده و به طور پیش‌فرض با پروسه سخت‌تر و پیچیده‌تری برای اخذ یکی از انواع ویزا کانادا مواجه می‌شوند.

سابقه سفر قوی چیزی نیست که بتوانید آن را با فاکتور دیگری مثل داشتن تمکن مالی بانکی موجه و قدرتمند پوشش دهید، چون این مورد به اهل سفر بودن شما به کشورهای مختلف دنیا اشاره داشته و تنها با داشتن برچسب برخی از ویزاهای زیر مورد قبول خواهد بود:

  • کره جنوبی
  • ژاپن
  • آمریکا
  • انگلیس
  • یا حداقل 2 ویزای حوزه شنگن

به بیانی دیگر، در صورتی که بخواهید بدون سابقه سفر مفید و معتبر برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کنید، پیشنهاد کارشناسان ویزاتو به شما این است که برای بالا بردن شانس موفقیت ویزا، به یک یا چند کشور پیشنهادی ما سفر کرده و بعد از ایجاد سابقه سفر درخواستی، نسبت به اپلای ویزا کانادا اقدام کنید.

در مواقعی ممکن است متقاضی دارای دعوتنامه از اقوام نزدیک در کانادا، یک موسسه تجاری یا آموزشی باشد و به همین خاطر نیاز وی به سابقه سفر قوی کاهش پیدا می‌کند، اما در سایر اوقات این موضوع صدق نکرده و شهروند ایرانی ملزم به داشتن سابقه سفر موجه برای درخواست ویزای کانادا خواهد بود.

البته این بدین معنی نیست که بدون سابقه سفر امکان درخواست ویزا کانادا به طور شخصی برای شما وجود ندارد، بلکه شانس Approve شدن درخواست ویزای شما تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد.

از این رو، توصیه کارشناسان ویزاتو به شما این است که پیش از اقدام برای کشورهای دارای سختی بالا در امر اخذ ویزا مثل آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا، ابتدا از خدمات مشاوره و ارزیابی تخصصی استفاده کرده و از داشتن شرایط اولیه و مورد نیاز ویزا کانادا باخبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *